WP weboldal karbantartás kiszervezve: vajon megéri? Miért foglalkoznánk egyáltalán a weboldal karbantartásával?
Ugye milyen jól hangzik, hogy “kész van a weboldal, hátra dőlhetünk”?
Csakhogy ez csak a kezdet. A WordPress egy élő, folyamatosan fejlődő rendszer – ahogy a pluginok, sablonok, biztonsági rések és a felhasználói igények is folyamatosan változnak. Ha valaha is tapasztaltad már, hogy a weboldalad egyszer csak lefagy, lelassul vagy furcsán viselkedik, akkor pontosan tudod, miről beszélünk.
Szóval igen, a weboldal karbantartása nem extra luxus, hanem alapvető szükséglet. A kérdés már csak az: mi magunk csináljuk, vagy kiszervezzük?
Miért lehet fárasztó saját magunknak karbantartani a WordPress oldalt?
Először talán azt gondoljuk: „Ugyan már, havonta rákattintok az ‘Update all’ gombra, és kész.”
A valóság viszont kicsit bonyolultabb.
Egy plugin frissítés könnyen tönkre tehet egy funkciót, amit nem is veszünk észre, míg nem szólnak a látogatók. Egy sablonfrissítés után összecsúszik a design. Egy elavult PHP-verzió biztonsági rést nyithat – a hackerek pedig nem alszanak.
És közben persze dolgozunk, ügyfelekkel foglalkozunk, vállalkozást vezetünk.
Mikor lenne időnk tesztelni, visszaállítani, menteni, optimalizálni? Gyakran pont akkor történik baj, amikor épp leginkább nincs rá időnk.
Mikor érdemes kiszervezni a weboldal karbantartást?
Ez az a kérdés, amit szinte minden ügyfél feltesz nekünk – és jogosan.
A válasz egyszerű: akkor, amikor több időt, energiát vagy pénzt emészt fel a saját karbantartás, mint amennyit megspórolunk vele.

Nézzük csak meg közelebbről:
- Ha heti vagy havi szinten nem tudsz időt szánni a rendszeres frissítésekre, mentésekre, ellenőrzésekre, akkor máris érdemes kiszervezni.
- Ha már volt olyan, hogy összeomlott az oldalad, és nem tudtad, mi a teendő – itt az idő.
- Ha fontos, hogy a weboldalad gyors, biztonságos és mindig elérhető legyen – például mert hirdetsz, webshopod van, vagy ügyfeleket hoz – akkor nem érdemes kockáztatni.
Egy profi karbantartási szolgáltatás kiszámítható költség mellett leveszi a válladról a nyűgöt – és megspórol neked jó pár fejfájást.
Mit tartalmaz egy karbantartási szolgáltatás?
Sokan azt hiszik, hogy a karbantartás csak néhány gombnyomás havonta – de egy jó szolgáltatás sokkal többről szól.
Nálunk például egy teljes karbantartási csomag általában ezeket tartalmazza:
- Rendszeres WordPress, plugin és sablon frissítések
- Teljes biztonsági mentések (napi, heti vagy havi)
- Uptime monitorozás – azaz azonnal jelez, ha leáll az oldal
- Biztonsági ellenőrzések, malware szkennelés
- Teljesítmény optimalizálás (cache, adatbázis karbantartás stb.)
- Tesztelés frissítések után – nem csak frissítünk, hanem ellenőrzünk is
- Technikai támogatás – ha valami mégis elromlik, mi javítjuk meg
- Havi riportok – láthatod, mi történt az oldalon
És ez még mindig csak az alap. Sok szolgáltatás extra SEO-figyelmet, tartalomfeltöltést vagy épp gyors betöltésre optimalizált beállításokat is kínál.
De tényleg megéri kiszervezni? Mi van, ha ritkán van probléma?
Remek kérdés!
Sokan akkor keresnek meg minket, amikor már baj van. És ilyenkor általában többszörösébe kerül a helyreállítás, mint amennyibe a havi karbantartás került volna.
A karbantartás olyan, mint a biztosítás – nem akkor fontos, amikor minden rendben van, hanem amikor valami elromlik.
És hidd el, egy jól beállított, biztonságos, rendszeresen ellenőrzött oldal nemcsak ritkábban romlik el, de sokkal jobb élményt nyújt a látogatóknak is.
Ha pedig minden rendben megy hónapokon át? Szuper!
Ez azt jelenti, hogy a karbantartás működik. És te nyugodtan alhatsz.
Hogyan működik a kiszervezett karbantartás a gyakorlatban?
Általában nagyon egyszerű.

Mi például úgy dolgozunk, hogy:
- Megnézzük az oldalad jelenlegi állapotát – auditálunk, megnézzük a sérülékenységeket.
- Beállítjuk a mentéseket, monitorozást, frissítéseket.
- Havonta ellenőrizzük a weboldalt, lefuttatjuk a szükséges frissítéseket, és dokumentálunk mindent.
- Probléma esetén azonnal jelezünk, vagy már meg is oldottuk, mire észrevennéd.
És ami a legjobb: nem kell többé azon aggódnod, hogy mikor történt utoljára mentés, vagy hogy miért lassul be a honlapod. Mi figyelünk rá – és neked csak a saját vállalkozásodra kell koncentrálnod.
Gyakori kérdések a WordPress karbantartással kapcsolatban
“Nem elég, ha csak akkor szólok, ha baj van?”
Technikailag igen – de általában addigra már nagyobb a gond, mint ha folyamatosan karban lenne tartva.
“Mi van, ha több weboldalam van?”
A legtöbb szolgáltató – köztük mi is – kínál többoldalas csomagot, így nem kell külön fizetned minden egyes honlapért.
“Tudom én is frissíteni a bővítményeket, minek fizetnék érte?”
Igen, de ha valami összeomlik a frissítés után, vajon vissza tudod állítani a korábbi állapotot? Tudod, hogy mi ütközött mivel? A kiszervezett karbantartás lényege nem csak a frissítés – hanem az utána következő tesztelés és javítás is.
“Hogyan tudom ellenőrizni, hogy valóban történik-e valami?”
Mi például havi riportokat küldünk – láthatod, mikor mi történt, mit frissítettünk, volt-e probléma. Átlátható, nyomon követhető.
Mire számíthatsz, ha kiszervezed a karbantartást?
Egyszerűbben fogalmazva: nyugalomra és időre.
- Nem te kattintgatsz éjfélkor, mikor a weboldalad elérhetetlen.
- Nem neked kell kitalálnod, melyik plugin akasztotta meg a design-t.
- Nem te veszted el az adatokat, mert véletlenül nem volt mentés.
Ehelyett van valaki, aki foglalkozik a háttérrel, míg te azzal foglalkozol, amit szeretsz – építeni, értéket teremteni, kiszolgálni az ügyfeleket.
Ha fontos neked, hogy a weboldalad gyors, biztonságos és megbízható legyen, akkor a karbantartás nem kérdés – hanem alap.
És ha nincs időd, szakértelmed vagy türelmed ezzel foglalkozni, akkor a kiszervezés a leglogikusabb lépés.
Egy jó karbantartási szolgáltatás nem csak technikai segítség – hanem nyugalom, biztonság, idő és megbízhatóság.
És ezekre minden weboldaltulajdonosnak szüksége van.
Elakadtál vagy segítségre van szükséged? Kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!
Vissza a blog cikkekhez

