Miért olyan fontosak a weboldal kategória oldalak? Amikor honlapot készítünk, gyakran az első dolgunk a dizájn kiválasztása és a főoldal szövegeinek csiszolása. De mi van a többivel? Itt jönnek képbe a weboldal kategória oldalak. Ezek azok az aloldalak, amik rendszerezik a tartalmat, segítik a látogatókat eligazodni, és SEO szempontból is aranyat érnek. Gondoljunk csak bele: egy jól felépített kategória oldal olyan, mint egy könyvtár jól megszerkesztett katalógusa – minden információ elérhető, átlátható és logikusan elrendezett.
Nemcsak a felhasználói élményt növeljük vele, hanem a keresőmotorok is jobban értelmezik az oldalunk struktúráját. És hát valljuk be, mi is jobban szeretünk olyan honlapon böngészni, ahol egyértelmű, merre kell mennünk.
Weboldal kategória oldalak, melyek segítenek a navigációban
Ugye ismerős az az érzés, amikor egy honlapon járva egyszerűen nem találjuk, amit keresünk? Na, ezt hivatott megelőzni egy átgondolt weblap kategória rendszer. Ezek gyakorlatilag az oldalunk “szekciófelelősei”: minden fontos téma vagy terméktípus kap egy saját kis birodalmat.
Ez nemcsak az átláthatóságot segíti, hanem azt is, hogy a látogató gyorsan megtalálja, amit keres. Nem kell görgetnie órákig vagy kattintgatnia össze-vissza – egy kattintás a megfelelő kategóriára, és már ott is van, ahol lennie kell. Ez különösen fontos akkor, ha sok termékünk vagy szolgáltatásunk van, és nem szeretnénk, hogy a látogatók elvesszenek az információrengetegben.
Milyen legyen egy ütős bemutatkozás oldal?
Na most őszintén: amikor rákattintunk a “Rólunk” menüpontra, mit szeretnénk látni? Nem csak egy unalmas felsorolást arról, hogy mikor alakultunk és hány négyzetméteres az irodánk. Egy ütős bemutatkozás oldal személyes, közvetlen és egy kicsit mesélős. Hiszen az emberek emberekkel akarnak kapcsolatba lépni, nem cégekkel.
Szóval írjunk magunkról! Meséljünk a küldetésünkről, a miértekről, a szenvedélyünkről. Használjunk képeket, akár egy rövid videót is – bármi, ami emberközelivé tesz minket. Ne féljünk lazább hangnemben írni, és ha van egy jó sztorink a kezdetekről, osszuk meg! Ez az oldal a bizalomépítés egyik legfontosabb eszköze, használjuk jól.
Mitől lesz ütős a “Rólunk” oldal?
Tudjuk, tudjuk – ez hasonlít az előzőhöz, de nem véletlenül szedtük külön. A Rólunk vagy bemutatkozó oldal lehet a bemutatkozásunk, de lehet egy teljes történet is. És ha ügyesen csináljuk, akkor ez lesz az egyik leglátogatottabb aloldalunk.

Itt elmesélhetjük, kik vagyunk, honnan jöttünk, miért csináljuk, amit csinálunk. Tehetünk bele idővonalat, képeket a csapatról, partnerekről, díjakról, eseményekről. Minél vizuálisabb és személyesebb, annál jobb. Egy jó Rólunk oldal inspirál, meggyőz és kötődést alakít ki.
Miért nem maradhat ki az elérhetőség oldal?
Az egyik legnagyobb baki, amit elkövethetünk egy honlap indításakor, hogy nem tesszük egyértelművé, hogyan lehet velünk kapcsolatba lépni. Az elérhetőség oldal nem csupán egy kötelező elem – ez az az aloldal, ahol a látogatóból potenciális ügyfél válik.
Telefonszám, e-mail, cím, közösségi média linkek, térkép – ezek mind alap. De, ami még jobb, ha ezek könnyen másolhatók vagy akár egyből hívhatók (főleg mobilról!). Tegyünk ide egy barátságos üzenetet is: “Keress bátran, tényleg örülünk minden megkeresésnek!” – mert hát tényleg, nem?
Milyen legyen egy hatékony kapcsolati űrlap?
A kapcsolati űrlap az egyik legkényelmesebb módja annak, hogy valaki kapcsolatba lépjen velünk. De csak akkor működik jól, ha tényleg átgondoltuk. Ne kérjünk be felesleges adatokat – senki nem szeret tíz mezőt kitölteni csak azért, hogy egy kérdést feltegyen.
Legyen gyors, egyszerű, reszponzív. Legyen benne visszajelzés (pl. “Köszönjük az üzeneted, hamarosan válaszolunk!”), és ha lehet, integráljuk valamilyen ügyfélkapcsolati rendszerrel. Ha pedig automatizáljuk is egy kicsit a folyamatot, az maga a digitális mágia.
Milyen más hasznos aloldalak segíthetik a honlap sikerét?
Egy induló oldal esetében nem csak az alapokat kell letenni, hanem érdemes előre gondolkodni. Milyen más hasznos aloldalak jöhetnek szóba? Blog, GYIK (gyakran ismételt kérdések), vélemények, esettanulmányok, letölthető anyagok, karrier oldal, adatvédelmi tájékoztató.
Ezek nem csak hasznosak, hanem a hitelességet is növelik. Egy jó GYIK oldal leveszi a terhet az ügyfélszolgálatról. Egy blog javítja a keresőoptimalizálást. Egy karrier oldal pedig azt üzeni: hosszú távra tervezünk. Szóval gondolkodjunk kicsit nagyobban – és építsünk profin már az elejétől
Hogyan tervezzük meg ezeket az oldalakat logikusan?
Oké, most már tudjuk, milyen oldalak kellenek – de hogyan rakjuk össze őket? Először is, gondoljuk át, milyen főmenüpontokat akarunk a navigációba. Legyen egyértelmű a szerkezet, ne legyen zsúfolt, és logikusan kövessék egymást az oldalak.
Használjunk belső linkeket, azaz az egyik oldalról hivatkozzunk a másikra. A honlap kategória oldalak segítenek ebben is: ha jól vannak felépítve, a látogató könnyedén “továbbcsúszik” egyik oldalról a másikra. Az UX (user experience) szempontok itt is kulcsfontosságúak: mobilbarát menü, gyors betöltés, olvasható szövegek – ezekre mind figyeljünk.
Mit mondanak a látogatók? – Gyakori kérdések a témában
Miért nem találják meg a látogatók az oldalaimat?
Valószínűleg nincs jól struktúrálva az oldal, vagy hiányoznak a kategória oldalak, amik segítenék az eligazodást.
Szükséges minden egyes aloldalt külön-külön megcsinálni az elején?
Nem muszáj, de érdemes legalább az alapokat lefektetni – mint a bemutatkozás, rólunk, elérhetőség, kapcsolati űrlap.
Segítenek ezek az oldalak a keresőoptimalizálásban?
Igen, határozottan segítik a keresőoptimalizálást. A kategória oldalak ugyanis kulcsszavakat tartalmaznak és strukturálják a tartalmat – ez mind fontos a SEO-ban.
Mi a különbség a bemutatkozás és a rólunk oldal között?
Technikailag lehet ugyanaz is, de a bemutatkozás lehet rövidebb, míg a rólunk egy bővebb, történetmesélős verzió.
Milyen hosszú legyen egy kapcsolati űrlap?
Csak a legszükségesebb adatokat kérjük be – név, e-mail, üzenet. Minél rövidebb, annál jobb.
Ha sikeres honlapot szeretnénk, nem elég egy jól kinéző főoldal. Kell egy logikusan felépített szerkezet, ahol a weboldal kategória oldalak kulcsszerepet játszanak. Ezek segítik a látogatókat a navigációban, támogatják a keresőoptimalizálást, és megkönnyítik a tartalom elérését.
Ha elakadtál vagy segítségre van szükséged, kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!
Vissza a blog cikkeihez