SEO WordPressben

SEO WordPressben

SEO WordPressben: alap bővítmények és legjobb gyakorlatok, avagy hogyan hozzuk ki a legtöbbet a Google barátságból?

Miért érdemes egyáltalán foglalkoznunk SEO-val WordPressben?

Na, tegyük fel a nagy kérdést: mi értelme a szép, jól működő weboldalnak, ha senki sem találja meg? Pontosan. A SEO, vagyis keresőoptimalizálás nem valami hókuszpókusz. Ez az, ami segít, hogy a Google (és a látogatók) ránk találjanak. És ha már WordPress alapú weboldalunk van – amit sokan választanak pont a rugalmassága miatt –, akkor adja magát a lehetőség, hogy SEO-ban is a legtöbbet hozzuk ki belőle.

A WordPress szerencsére alapból is elég SEO-barát rendszer, de azért nem árt egy kis rásegítés. És itt jönnek képbe azok az eszközök, beállítások és trükkök, amiket most szépen végig is veszünk.

Milyen bővítményekkel turbózhatjuk fel a WordPress SEO-t?

A legelső, amit mindenki feltesz, ha SEO-ról van szó: „Yoast vagy RankMath?”
Jogos kérdés. Mindkettő remek bővítmény, de van néhány különbség közöttük.

Yoast

A Yoast SEO a legismertebb SEO plugin WordPresshez, és nem véletlenül. Egyszerű, barátságos felülete van, és a kezdők is könnyen boldogulnak vele. Ami szerintünk szuper benne:

  • Vizsgálja a kulcsszósűrűséget és az olvashatóságot
  • Automatikusan létrehozza a sitemapet
  • Könnyen kezelhető meta leírások, címek
  • Figyelmeztet a hibákra

Az ingyenes verzió már sokat tud, de ha komolyabban vennénk a játékot, akkor a prémium verzióban olyan extra funkciók is vannak, mint a redirect kezelő vagy a több fókusz kulcsszó lehetősége.

SEO WordPressben

RankMath

A RankMath az újabb versenyző, de sokan már most istenítik. Miért? Mert tele van ingyenesen is elérhető funkciókkal, amikért máshol fizetni kellene. Például:

  • Több kulcsszó elemzése egy oldalon
  • Strukturált adatok támogatása (erről mindjárt beszélünk)
  • SEO audit eszköz beépítve
  • Gyors és könnyen kezelhető felület

Ha technikailag kicsit jártasabbak vagyunk, akkor a RankMath lehet a jobb választás. De ha szeretjük az egyszerűbb megközelítést, akkor a Yoast is remek.

Mire jók a strukturált adatok, és hogyan állítsuk be?

Na ez az a rész, amit sokan kihagynak – pedig nagy kár érte. A strukturált adatok (angolul structured data, más néven schema markup) segítenek a keresőmotoroknak értelmezni, miről is szól a weboldalunk tartalma.
Például: blogcikk, termék, esemény, recept – mindegyikhez különféle strukturált adatok tartozhatnak.

És hogy mit nyerhetünk ezzel?

  • Rich snippet-ek: csillagos értékelés, ár, esemény időpont, stb. a Google találatok között
  • Jobb kattintási arány (CTR)
  • Pontosabb indexelés

Hogyan állítsuk be WordPressben?


A jó hír: ha RankMath-ot használunk, beépített támogatása van a leggyakoribb strukturált adatokhoz. A Yoast szintén tartalmaz alapszintű markup-okat, de kevésbé testreszabható.

SEO WordPressben

Extra tipp: ha specifikus adatokat (pl. FAQ vagy How-to) is szeretnénk, érdemes külön plugin-t vagy a RankMath részletesebb beállításait használni.

Mennyire fontos a betöltési sebesség SEO szempontból?

Nagyon. A betöltési sebesség már jó ideje rangsorolási tényező, és egyre fontosabb. Gondoljunk csak bele: ha lassan tölt be az oldalunk, a látogató megnyomja a vissza gombot – és ezzel a Google is egy üzenetet kap: ez nem jó oldal.

Mitől lesz gyorsabb az oldalunk?

  • tárhely – ha olcsó, zsúfolt tárhelyen vagyunk, az érezhető
  • Gyors sablon – kerüljük az „overdesignolt” darabokat
  • Cache plugin – pl. WP Rocket, W3 Total Cache
  • Képoptimalizálás – tömörített, webp formátumú képek
  • Minimális pluginhasználat – csak azt telepítsük, amit használunk

Tipp: teszteljük az oldalunkat a Google PageSpeed Insights vagy GTmetrix segítségével, és javítsunk ott, ahol piros vagy sárga jelzést kapunk.

Milyen gyakran kell foglalkoznunk a SEO-val?

A SEO nem „beállítom egyszer és kész” típusú dolog. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy telepítik a Yoastot vagy a RankMath-ot, kitöltik a meta leírásokat, és onnantól hátradőlnek. Pedig a SEO egy folyamatos munka.

Időről időre érdemes:

  • Ellenőrizni a Google Search Console-ban a hibákat
  • Frissíteni a tartalmat (Google imádja a friss infókat)
  • Új kulcsszavakat beépíteni
  • Átnézni, van-e elavult link vagy 404-es oldal
  • Blogot írni rendszeresen – igen, ez is SEO!

Mi a helyzet a mobilos nézettel?

Mobilbarát weboldal nélkül ma már SEO-t sem érdemes csinálni. A Google már régóta a mobil-első indexelés elvét követi, tehát az alapján rangsorol, hogy mobilon hogyan teljesít az oldalunk.

Ezért:

  • Használjunk reszponzív sablont
  • Kerüljük az apró betűket, összetorlódott elemeket
  • Teszteljük mobilon is minden új oldalunkat

Egy mobilon gyors, jól navigálható oldal SEO-ban is előnyt élvez.

Mi a leggyakoribb hiba, amit elkövetünk SEO során?

Szerintünk az, hogy túlgondoljuk. A SEO nem rakétatudomány. Igen, lehet nagyon mélyre ásni technikailag is, de az alapok betartásával már óriásit léphetünk előre:

  • Legyen értékes a tartalom
  • Használjunk releváns kulcsszavakat
  • Ne duplikáljunk oldalakat
  • Legyen gyors az oldalunk
  • Használjunk jó URL struktúrát

És ami talán a legfontosabb: írjunk embereknek, ne csak a Google-nek.

Elakadtál vagy segítségre van szükséged? Kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!

Vissza a blog cikkekhez

error: Védett tartalom
Scroll to Top