Off-page SEO

Off page SEO

Off-page SEO: Miért érdemes beleásnunk magunkat? Ehhez először nézzük, meg, hogy mi az az off-page SEO és miért is fontos nekünk? Hogyan tudjuk igazán felpörgetni a keresőpozíciónkat segítségével?

Mi is pontosan az off-page SEO, és miért olyan fontos?

Amikor weblap keresőoptimalizálásról beszélünk, sokan kizárólag a tartalomra és a technikai SEO-ra koncentrálnak. Viszont van egy kevésbé látványos, ám annál erőteljesebb része is a történetnek: az off-page SEO. De mi is ez valójában? Nos, egyszerűen fogalmazva: minden, amit a weboldalunkon kívül teszünk azért, hogy jobban szerepeljünk a Google találati listáján.

Ide tartozik például a linképítés, a közösségi média aktivitás, a márkaemlítések, vendégposztok és még sok más. Az off-page SEO célja, hogy hitelessé és megbízhatóvá tegyük a weblapunkat a keresőmotorok (és a felhasználók) szemében.

Gondoljunk csak bele: ha más, releváns oldalak hivatkoznak ránk, azzal gyakorlatilag azt üzenik a Google-nek, hogy „hé, ez az oldal értékes!” Márpedig a keresőóriás imádja az ilyen visszajelzéseket.

Hogyan javíthatunk a SEO eredményeinken az off-page módszerek segítségével?

Röviden: úgy, hogy kapcsolatokat építünk. A SEO nem csak technikai trükközés. Valójában egy hosszú távú stratégia, amely arról szól, hogyan nyerjük el mások (és a Google) bizalmát. Ez persze nem egyik napról a másikra történik.

Kezdhetjük azzal, hogy minőségi tartalmat gyártunk – olyat, amit mások is szívesen megosztanak. Ezután érdemes kapcsolatba lépni más bloggerekkel, weboldaltulajdonosokkal és közösségi média influencerekkel. Kérhetünk vendégposzt lehetőségeket, vagy akár együttműködéseket.

Fontos, hogy ne próbáljunk meg „okosban” linkeket szerezni spam jellegű oldalakról. A Google algoritmusai már elég fejlettek ahhoz, hogy kiszűrjék az ilyen próbálkozásokat – és nem fogják díjazni.

Miért különösen fontos a WordPress SEO szempontjából az off-page optimalizálás?

A WordPress SEO optimalizálása során sokszor hajlamosak vagyunk csak a pluginek beállítására koncentrálni. Igen, a Yoast vagy az All in One SEO csodákra képesek on-page fronton, de a Google nem csak azt nézi, hogy milyen meta leírásunk van, vagy mennyire gyors az oldalunk.

Ami igazán előreviszi a WordPress-alapú oldalunkat, az az, hogy mennyien beszélnek róla. Az off-page SEO itt jön a képbe. Ha például a blogunkra több, hiteles oldal hivatkozik, azzal erőteljesen támogatjuk az oldal rangsorolását.

Off page SEO

Ráadásul a WordPress-nek van egy nagy előnye: rengeteg SEO-barát bővítmény és sablon érhető el hozzá, amelyek támogatják a tartalom könnyű terjesztését és megosztását. Használjuk ki!

Milyen szerepe van a linképítésnek a weblap keresőoptimalizálásban?

A weblap keresőoptimalizálás egyik alappillére a linképítés. Ez nemcsak arról szól, hogy „minél több linket, annál jobb!” – sőt, ez a hozzáállás ma már inkább káros, mint hasznos.

A cél az, hogy releváns, témához illő oldalakról szerezzünk visszamutató linkeket. Ez mutatja meg a keresőmotoroknak, hogy az oldalunk nem csak „létezik”, hanem mások is elismerik, értékesnek tartják.

Ha például egy szakmai blog beajánl minket egy bejegyzésben, az nagyobb súlyt képvisel, mint 10 link egy ismeretlen, alacsony minőségű weboldalról. Minőségi link > mennyiség. Mindig.

Hogyan lehet természetes módon linkeket szerezni?

A legjobb link a kiérdemelt link. De hogyan érdemeljük ki? Először is, kiváló tartalommal. Olyan bejegyzéseket írjunk, amik tényleg segítenek az olvasónak: oktató jellegűek, informatívak, szórakoztatóak vagy épp inspirálóak.

Ezután érdemes a tartalmainkat terjeszteni. Igen, ez munka. Igen, időbe telik. De ha megfelelő helyekre juttatjuk el – például Facebook csoportokba, Reddit szálakba, szakmai fórumokra vagy akár egy-egy vendégposzton keresztül –, akkor mások is felfigyelnek rá, és linkelni fognak minket.

Pro tipp: készítsünk kutatásokat, statisztikákat, infografikákat – ezek gyakran linkmágnesként működnek.

Mit tegyünk, ha senki sem linkel ránk?

Ez gyakori kérdés, és teljesen jogos. Kezdetben senki sem ismeri az oldalunkat – miért is linkelnének? Ilyenkor jön képbe az outreach, azaz a megkeresések. Írjunk udvarias, személyre szabott e-maileket olyan embereknek, akik már írtak hasonló témában, és mutassuk meg nekik a mi cikkünket.

Lehet, hogy nem mindenki válaszol, de néhány pozitív reakció már hatalmas lökést adhat. És ne feledjük: ez egy játék a türelemmel.

A közösségi média számít az off-page SEO-ban?

Abszolút! Bár a közösségi megosztások nem közvetlenül befolyásolják a rangsorolást (legalábbis a Google szerint), közvetett módon óriási hatással lehetnek. Ha egy poszt sok megosztást kap, nagyobb eséllyel kerül mások figyelmébe, akik később linkelhetik.

Emellett a közösségi média segít márkát építeni, ami hosszú távon bizalomépítő tényező. Egy erős, követőkkel teli profil vagy aktív közösség körülöttünk bizonyítja a keresőmotorok számára, hogy nem egy eldugott weboldal vagyunk a sivatag közepén, hanem egy élő, aktív szereplő.

Melyek a leggyakoribb hibák off-page SEO-ban?

Sokan ott hibáznak, hogy azonnali, gyors eredményt akarnak. Ezért fizetett, gyakran gyenge minőségű linkeket vásárolnak, spamelnek, automatizált eszközöket vetnek be. A probléma? Ezek rövid távon talán működnek, de hosszú távon büntetést vonhatnak maguk után.

A másik gyakori hiba a következetlenség. Hetekig nyomjuk a linképítést, aztán teljesen leállunk. Az off-page SEO viszont olyan, mint az edzés: rendszeresen kell csinálni, különben visszaesünk.

Mi az a márkaemlítés, és hogyan használjuk SEO-ra?

A márkaemlítés egy újabb izgalmas eszköz az off-page SEO tárházában. Akkor is számít, ha nem linkelik le az oldalunkat! Ha például egy cikkben megemlítik a márkanevünket – mondjuk: „A Webguruk csapata remek SEO tanácsokat ad” – az egy értékes jelzés a Google számára, hogy létezünk, aktívak vagyunk, megbízhatók lehetünk.

Ezeket az említéseket figyelhetjük különböző eszközökkel (pl. Google Alerts), és akár utólag kérhetünk linket is a szerzőtől. Érdemes udvariasan rákérdezni – gyakran pozitívan reagálnak.

Mint látjuk az off-page SEO nem egyetlen trükk, hanem egy hosszú távú stratégia, amely a kapcsolatok építésén, a minőségi linkeken, a közösségi aktivitáson és a hitelesség növelésén alapul. Akár WordPress-t használunk, akár más rendszert, nem feledkezhetünk meg erről a területről. Nem elég csak belül rendet tenni az oldalona külső hatások, említések, visszamutató linkek legalább annyira számítanak. Érdemes természetes módon, értékalapúan építkezni, és türelmesen kivárni az eredményeket. Mert ha jól csináljuk, az off-page SEO az egyik legerősebb szövetségesünk lesz a keresőoptimalizálás világában.

Elakadtál vagy segítségre van szükséged? Kérd személyre szóló ajánlatunkat itt!

Vissza a blog cikkekhez

error: Védett tartalom
Scroll to Top