Miért is olyan fontos a hírlevél feliratkozás? Gondolkoztál már azon, miért van minden sikeres weboldalon egy hírlevél-feliratkozó mező? Nem véletlen. Egy jól működő hírlevél lista az egyik legértékesebb eszközünk lehet, ha hosszú távon is kapcsolatban szeretnénk maradni a látogatóinkkal. Nem csupán arra ad lehetőséget, hogy eljuttassuk az újdonságainkat, de építi a márkánkat, növeli a bizalmat, és segít abban, hogy újra és újra visszatérjenek hozzánk.
Gondoljunk csak bele – a közösségi média algoritmusai változhatnak, a hirdetések drágulhatnak, de egy saját e-mail lista mindig a miénk marad. Ez a közvetlen kommunikáció aranyat ér. Ráadásul, ha okosan csináljuk, a feliratkozók nemcsak elolvassák a leveleinket, hanem várják is azokat.
Hogyan győzhetjük meg a látogatókat, hogy feliratkozzanak?
Nos, ez nem csak annyi, hogy kiírjuk: „Iratkozz fel a hírlevelünkre!” Ennél egy picit több kell. Miért tennék meg? Mi az előny számukra? Éppen ezért érdemes valamilyen értéket kínálnunk: egy letölthető útmutatót, kedvezményt, exkluzív tartalmat vagy akár csak egy jópofa heti levelet.
Az emberek nem az e-mailjeik számát akarják növelni, hanem értéket szeretnének kapni. Ha ezt világosan kommunikáljuk, és még könnyű is feliratkozni, máris nagyobb az esély, hogy csatlakoznak hozzánk.
Milyen formában érdemes elhelyezni a feliratkozó űrlapot?
Ez egy sarkalatos kérdés. Lehet a főoldalon, az oldalsávban, egy lebegő sávban, vagy épp egy felugró ablakban. A kulcs, hogy ne legyen tolakodó, de mégis legyen észrevehető. Az is fontos, hogy egyszerű legyen – minél kevesebb mezőt kérünk be, annál nagyobb a konverzió esélye.

Szerinted kinek van kedve egy 6 mezős űrlapot kitölteni csak azért, hogy kapjon egy heti e-mailt? Ugye. Legyen gyors, átlátható, és mutasson világos előnyt.
Melyik a legjobb WordPress hírlevél bővítmény?
Szerencsére van néhány igazán szuper megoldás, amit könnyedén integrálhatunk a weboldalunkba. Ilyen például a MailPoet, a Newsletter vagy a Mailchimp plugin. Ezek lehetővé teszik, hogy saját leveleket készítsünk, automatikus sorozatokat állítsunk be, és persze gyűjtsük a feliratkozókat.
A legjobb az egészben? Nem kell kódolónak lennünk hozzá. Beállítjuk, összekötjük egy űrlappal, és már mehet is a kampány. Mi több, a legtöbb ilyen bővítmény már mobilra is optimalizált, így biztosak lehetünk benne, hogy a látogatóink bárhol is járnak, gördülékenyen iratkozhatnak fel.
Miért érdemes használni WordPress kapcsolati űrlapot a hírlevélhez?
Sokan külön űrlapot hoznak létre csak a hírlevél feliratkozáshoz, pedig egy kapcsolati űrlap tökéletesen megfelelhet erre is. Például a Contact Form 7 vagy a WPForms könnyedén kiegészíthető egy checkbox-szal, ami lehetőséget ad a feliratkozásra.
Így két legyet ütünk egy csapásra: egyszerre tudunk kapcsolatot tartani a látogatóval, és közben építjük a hírlevél listánkat is. Emellett az adatvédelmi szabályozásoknak is jobban meg tudunk felelni, ha világosan feltüntetjük a feliratkozási lehetőséget.
Hogyan automatizálhatjuk a hírleveleket?
Nem kell minden e-mailt kézzel megírnunk és elküldenünk. Egy jó hírlevél bővítmény lehetőséget ad automatizált kampányok beállítására. Például beállíthatunk egy sorozatot, amit minden új feliratkozó megkap – így már az első pillanattól kezdve kapcsolatba léphetünk vele.
Küldhetünk heti összefoglalót, termékajánlókat, blog értesítőket – és ezek mind automatikusan történnek. Nekünk csak egyszer kell jól beállítani, és a rendszer elvégzi a munkát helyettünk.
Milyen gyakran küldjünk hírlevelet?
Ez egy örök dilemma. Hetente? Havonta? Naponta? A válasz: attól függ. Attól, hogy mi a célunk, milyen a tartalom, és mit várnak a feliratkozók. A legfontosabb, hogy következetesek legyünk. Ha heti levelet ígértünk, akkor küldjük is hetente.
A legrosszabb, amit tehetünk, hogy hónapokig hallgatunk, majd hirtelen 3 levelet küldünk egy héten. Legyen ritmusa, kiszámíthatósága, és mindig adjunk értéket.
Milyen kérdéseket tehetnek fel az érdeklődők?
Sokszor kapjuk ezeket a kérdéseket:
- Mit tartalmaz a hírlevél?
- Ingyenes a feliratkozás?
- Hogyan lehet leiratkozni?
- Milyen gyakran küldtök levelet?
- Biztonságban van az e-mail címem?
Ezekre mindig adjunk világos választ már a feliratkozás előtt. Ha bizalmat építünk, könnyebben döntenek mellettünk.
Hogyan mérhetjük a sikerünket?
Az analitika a barátunk. Nézzük a megnyitási arányt, az átkattintásokat, a leiratkozásokat. Ezekből kiderül, mi működik, mi nem. Kísérletezzünk tárgysorokkal, időzítéssel, tartalommal.

Ha látjuk, hogy egy bizonyos típusú levél sok embert mozgat meg, építsünk arra. A hírlevél nem egy statikus dolog – folyamatosan fejlődik velünk együtt.
Miért is ne építenénk hírlevelet még ma?
Ha eddig halogattuk, most itt az idő! A hírlevél egy közvetlen, megbízható csatorna, ami segít abban, hogy a látogatók ne csak egyszeri vendégek legyenek. Egy jó WordPress hírlevél bővítmény és egy ügyesen kialakított WordPress kapcsolati űrlap már elég az induláshoz. Automatizálhatjuk, személyre szabhatjuk, és könnyedén mérhetjük a hatékonyságát.
Tegyük vonzóvá a feliratkozást, adjunk értéket, és figyeljünk arra, mit szeretnének az olvasóink. A siker kulcsa a kapcsolódás – és egy hírlevél pontosan ezt teszi lehetővé.
Elakadtál, vagy segítségre van szükséged? Kérd személyre szabott ajánlatunkat itt!
Vissza a blog cikkekhez